expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin  

90% zboží

doprava-img
Doprava ZDARMA  

při nákupu od 2 250 Kč

darcek-img
Pečlivě balíme  

aby balík došel v pořádku


Honda Civic recenze: vznik, historie, modely, motory a výbava


16.06.2025
 | 
6 min. čtení.

Honda je značka, kterou zná snad každý, kdo se alespoň trochu zajímá o auta. Jedním z jejích historicky nejúspěšnějších modelů je Civic, auto, které přináší úspornost, celkem zajímavý výběr modelů a samozřejmě japonskou spolehlivost. V této recenzi se podíváme na to, jak Civic vznikl, jakou cestou prošel a co všechno nabízí dnes.

(Zdroj: depositphotos.com)

Založení Honda Civic a co přinesly první tři generace

Honda Civic se objevila v roce 1972, což bylo právě v čase, kdy svět řešil ropnou krizi. Cílem tak bylo najít úsporné auto a v tom byla značka silná.

První generace Civic byla jednoduchá, ale technicky pokroková. Disponovala předním náhonem, nezávislým zavěšením a revolučním motorem s technologií CVCC. Ta ji dostala přes přísné americké emisní normy bez potřeby katalyzátoru, přičemž s objemem 1,2 litru a výkonem 50 koní neohromila výkonem, ale nízkou spotřebou ano.

2. generace přišla o 7 let později a vsadila na evoluci. Karoserie byla větší i odolnější a platforma přepracovaná na lepší tuhost. Podvozek měl upravené zavěšení, kotoučové brzdy vpředu a některé verze už i stabilizační prvky.

Nabídka motorů byla širší a to s výkonem od 55 po 70 koní, což na svou dobu a třídu zaujalo nejvíce. Civic druhé generace byl navíc vyráběn v různých karosářských verzích, kromě hatchbacku byl v nabídce i sedan nebo kombi. To ukazovalo ambice Hondy zaujmout širší publikum, což se nakonec podle čísel značce podařilo.

3. generace z roku 1983 navíc posílila technický charakter. Měla nezávislé zavěšení všech kol, ostřejší design a motory s výkonem až 90 koní, včetně verzí se vstřikováním. Objevila se dokonce už i sportovní Civic CRX jako coupé.

4., 5. a 6 a 7. generace, jejich výhody a karosářské verze

Čtvrtá generace přišla v roce 1987 a přinesla opravdu obrovský posun v jízdním zážitku. Auto mělo lepší ovladatelnost na silnici a pod kapotou se objevily motory od 1.3 až po 1.6 litru. Ty silnější už měly i novou technologii VTEC, čili systém variabilního časování ventilů, díky kterému umělo auto spojit úspornost s výkonem.

Tato generace Hondy Civic se prodávala jako tří i pětidveřový hatchback, elegantní sedan a nechybělo ani prostorné a rodinné kombi s názvem Shuttle.

V roce 1991 přišla 5. generace, kterou si u nás už mohou starší řidiči pamatovat i osobně. Měla ještě lepší aerodynamiku a silnější motor, ten ve verzi VTi výkon až 160 koní. Kromě hatchbacku a sedanu bylo populární i coupé, zejména v Americe.

Šestá generace z roku 1995 působila už dospělejší. Auto bylo robustnější, komfortnější a kvalitněji zpracované. Motory byly opět v rozsahu 1.3 až 1.6 litru, některé už s moderním vstřikováním PGM-FI a vylepšeným VTEC, který měl dva režimy. I v tomto případě byla Civic dostupná jako hatchback, sedan, kombi a stylové coupé.

7. generace z roku 2000 přinesla více prostoru díky torzní zadní nápravě, bylo to však na úkor jízdních vlastností. Velmi populární byl 5dveřový hatchback, ale nejvíce zaujal sportovní Type-R s motorem 2.0 i-VTEC K20 a až 200 koňmi.

(Zdroj: depositphotos.com)

Ikonická Civic od 2006, 9. a 10. generace a model od 2021

V roce 2006 Honda pojala Civic revolučně a tak přišla s 8. generací, která šokovala svým designem. Ten přinesl ostré linie, skryté kliky a digitální kokpit.

V Evropě se prodával jako pětidveřový hatchback se zadní torzní nápravou, ale stále působil pevně a stabilně. Nabídka motorů zahrnovala benzinové 1.4 a 1.8 i-VTEC, ale hitem byl 2.2 i-CTDi diesel s výkonem 140 koní. Type-R dostal atmosférický dvoulitr s výkonem 201 koní a tak byl svižný a zároveň uhlazenější, než předchozí generace

9. generace z 2011 se pak vrátila k jemnějšímu designu, ke kterému přidala i lepší odhlučnění. Nový naftový motor 1.6 i-DTEC působil dospělejší a současně úsporněji. Nový Civic Type-R už byl s turbem a výkonem až 310 koní.

Desátá generace z roku 2017 už byla globální. Hatchback, sedan i coupé měly jednotný sportovní styl a v nabídce se objevily nové turbomotory 1.0 a 1.5 VTEC Turbo, které přinesly dobrý poměr mezi výkonem a spotřebou. Tato Civic jezdila velmi stabilně a svižně, přičemž Type-R byl ještě ostřejší a disponoval výkonem až 320 koní.

Zatím poslední je 11. generace z roku 2021. Ta se u nás už prodává jako hybrid s 2.0 benzinem a elektromotorem, dohromady má 184 koní. Auto je tiché, úsporné a komfortní, přičemž z pohledu technologií jde o výkladní skříň Hondy.

Závěrečné zhodnocení Honda Civic a shrnutí výhod

Civic je jméno, které v automobilovém světě dnes něco znamená. Od svého startu si auto vybudovalo silnou reputaci založenou na spolehlivosti, pokrokových technologiích a kompaktnosti. Vývoj Civic prošel 11. generacemi, přičemž byl plynulý, plný odvážných kroků a zároveň praktických změn, které šly vždy s dobou.

Ve starších generacích bodoval lehkou konstrukcí, jednoduchou mechanikou a podvozkem, přičemž působil nenápadně, ale nabízel to nejlepší.

Postupně se přidávaly komfort, modernější výbava, širší nabídka motorů a vyšší spolehlivost. Civic se tak vždy držel cíle být praktický, živý a úsporný. Verze jako Type-R navíc ukázaly, že umí konkurovat i opravdu výkonným autům.

V novějších generacích přišla další vlna změn, zejména turbomotory, hybridní pohony, nové technologie a více prostoru. Navzdory těmto modernizacím zůstal Civic, až na jednu generaci, v zásadě vždy konzervativní v designu, motorizaci i výbavě. To byla jeho výhoda i nevýhoda současně, přičemž tato charakteristika platí pro auto dodnes.

Nejnovější hybridní pohon k tomu přináší i úspornost a ticho, zejména ve městě, což oceňují řidiči po celém světě. Velkým plusem byla vždy i pestrá paleta karosářských verzí. Pokud tedy chcete univerzální auto, Civic je absolutně jasná volba.

Heuréka, zákazníci jsou s námi spokojeni

Katalog produktů
expedicia-img
Expedujeme do 24 hodin  90% zboží
doprava-img
Doprava ZDARMA  při nákupu od 2 250 Kč
darcek-img
Pečlivě balíme  aby balík došel v pořádku